Iedere keer dat je wordt blootgesteld aan media dan kun je zien wat nu eigenlijk de leidende, meest winstgevende, toonaangevende industrie is in Nederland. Het is de productie, het promoten, de distributie, het verpakken en het verkopen van onzin.

Weliswaar eerste klas onzin, gecertificeerde, hoogwáárdige onzin, dát wel.

Fact-gecheckte, medisch geteste, klinisch bewezen, glanzend glimmende, Premium-Quality onzin.

Fabrieksgegarandeerde , Klimaatbestendige, Select-Deluxe, Gold Standard, 100% gekeurd en erkende, all you can eat – mét-gratis welkomstgeschenk- onzin. Maar nog steeds: onzin.

Het blijft verbazingwekkend dat mensen nog denken dat onzin alleen maar uit een bepaalde hoek kan komen zoals: de reclame, de Andere Kant of de Enige Kant of de politiek. Niet waar, onzin is overal! Onzin tiert welig. Dit hele land puilt uit van de onzin!

Verbluffend

Feitelijk is dit land vroeger van een groepje slavenhandelaren geweest die ons verteld hebben dat alle mensen gelijk zijn. Net zoals er ook kerken waren die structureel kindermishandeling praktiseerden en die ons vertelden hoe je goed moest zijn. Net zoals je momenteel aan het hoofd kunt staan van ‘n ministerie van wetten, strengheid en straffen die allemaal niet opgaan voor jou en je familie. Dit is wat er bekend is. Verbazingwekkend, verbluffend gewoon, zo veel onzin…

En weet je, mensen laten pas goed zien hoe onnozel zij zijn wanneer zij zeggen dat ze vinden dat politici eerlijk moeten zijn. Wáár hebben die mensen het over? Als je opeens eerlijkheid zou introduceren in de politiek, dan zou dat de hele boel compleet ontregelen. Het hele systeem zou instorten. En dat weten we eigenlijk ook wel. De Nederlandse bevolking wil haar onzin het liefst duidelijk in beeld, recht voor onze neus zodat wij er goed aan kunnen snuffelen.

Zakenwereld

Dan de zakenwereld. Iedere zakenman zit helemaal vol met onzin. Gewoon het ergste soort mensen die je niet wilt tegenkomen, zakenlui. En het bewijs daarvan is dat ze elkaar niet eens vertrouwen. Ze vertrouwen elkaar niet eens. Als een zakenman een deal aan het onderhandelen is gaat hij er automatisch van uit dat die andere man een complete leugenaar is die hem met de deal probeert te belazeren. Dus hij moet er alles aan doen om die ander te snel af te zijn en hem nog een beetje meer te bedonderen.

En dan, als het gaat over hoe je omgaat met klanten, dan komt die grote glimlach, dan komt er opeens die grote glimlach. Een verkoper heeft altijd een grote glimlach op zijn gezicht… wanneer hij zich behoedzaam installeert vlak achter de klant, zijn broek openritst en de klant voorziet van service. ‘Wij zijn gespecialiseerd in klantenservice”. Zo, nu weet je wat dat betekent. Degene die dat zinnetje heeft bedacht “Laat de consument voorzichtig zijn” bloedde waarschijnlijk uit zijn poepgat.

Reclamewereld

Voelde je hem al aankomen? De reclame. Reclame is de afgeprijsde pijpbeurt voor 10 euro. Reclame verkoopt je dingen die je niet nodig hebt, te duur zijn en die niet werken. En ze doen het door in te spelen op jouw angsten en onzekerheden en die uit te buiten. Moet je kijken, dat werkt als een speer! En als je geen onzekerheden hebt dan geven ze je er wel en paar.

Showbusiness

Over grote tieten gesproken hoe zit het met de showbusiness? Volkomen oneerlijk, corrupt en vol met onzin, maar… op een leuke manier! Zelfs de dure drugs en perverse seks, als je toch vol zit met bullshit, kun je toch net zo goed genieten van je werk, niet dan?

Media

En dan heb je de media. Niet alleen de nieuwsmedia, laten we ze allemaal nemen. De media exploderen bijna letterlijk van de onzin! Omdat ze zich op het brandpunt bevinden van alle andere onzin. De media bestaat uit alle door elkaar heen lekkende mengsels van reclame/ politiek/ zakenwereld/public relations en showbusiness. Die media-luitjes zitten precies op de rotonde van de onzin! Er is genoeg onzin in de media om er een filiaal bij te openen in het Zuiden van Zeeuws Vlaanderen! En dan heb je nog genoeg over om twee advocatenkantoren, een PCR-snelteststraat én een christelijke boekwinkel te openen. Wát een onzin, Holy Shit.

Video: Cursus pandemie marketing in 2019: hoe zet je zonder media budget een ‘pandemie’ uit in de media, hoe zet je een pandemie ‘in de markt’? Hoe zet je het op dat mensen gaan smachten naar een vaccin? Door de ‘Belgische van Dissel’ M. van Ranst onder auspicien van wAb Osterhaus.

Telkens wordt de vraag gesteld Hoe zit het nu echt? En vervolgens verkoopt een ieder de ‘ echte feiten’ Wat wil je geloven? Wil je echt leven vanuit een geloof? Vanuit: mijn god is het beste, mijn deskundige is de beste? Of wil je weten en ervaren? Zoek je waarheid buiten jezelf? Via een boek? Via een bulletin? Een filmpje? Via een persconferentie? Via? Of probeer je op een rechtstreekse manier iets aan de weet te komen, zonder voorgeselecteerde hapklare brokken, zonder uitleg, duiding, bias, inkleuring, zonder narratief? Er wordt gezegd dat dit wonder geschieden kan met mediteren. Maar neem dit advies: neem géén advies. Ook dit advies niet. Geloof geen woord van wat hier staat, of daar:

Disclaimer